Oferta
AKTYWNE DORADZTWO
I PLANOWANIE DZIAŁAŃ
Doradztwo i consulting w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości.
ZARZĄDZANIE WSPÓLNOTAMI MIESZKALNYMI
Prowadzimy działalność na rynku prywatnych zarządców nieruchomości, specjalizując się w zarządzaniu i administrowaniu nieruchomościami, a w szczególności wspólnot mieszkaniowych.
OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA
- prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali, wielkości udziałów, weryfikowanie stanu prawnego oraz faktycznego nieruchomości wspólnej;
- prowadzenia i przechowywanie dokumentów Wspólnoty,
- przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań wspólnoty mieszkaniowej
- bieżąca realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. wykonywanie planu gospodarczego, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.,
- przygotowywanie pod względem formalno– merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami,
- dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,
- reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali,
- prowadzenie korespondencji z Właścicielami,
- wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali,
- przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej,
- doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych),
- zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców,
- prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
- przygotowywanie zleceń określonych przepisami prawa kontroli technicznych i okresowych przeglądów budynków i urządzeń stanowiących ich wyposażenie,
- bieżąca kontrola stanu technicznego nieruchomości,
- przygotowanie planów remontowych, wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych,
- nadzór nad pracami firm wykonujących remonty i modernizacje, dokonywanie odbiorów prac z udziałem przedstawicieli Wspólnoty,
OBSŁUGA TECHNICZNA NIERUCHOMOŚCI
- prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych i terminów ich realizacji,
- dokonywanie odczytów wodomierzy w lokalach mieszkalnych,
- zapewnienie przez całą dobę obsługi konserwacyjnej budynku oraz pogotowia technicznego w zakresie instalacji elektrycznych, wodno – kanalizacyjnych, gazowych oraz centralnego ogrzewania i centralnej ciepłej wody,
- zapewnienie utrzymania porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku oraz jego otoczenia,
- zapewnienie konserwacji urządzeń małej architektury, placów zabaw oraz pielęgnacji trawników, żywopłotów i drzewostanu,
- zapewnienie na koszt Wspólnoty usług związanych z prawidłowym funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej ( domofony inne instalacje),
- realizacja remontów: – pozyskiwanie ofert potencjalnych wykonawców. – zlecenie wykonania projektu (jeżeli będzie wymagany). – realizowanie wybranej (poprzez przyjęcie uchwały) oferty. – zgłoszenie robót lub uzyskanie pozwolenia na budowę. – zawarcie umowy na wykonanie remontu. – nadzór nad wykonaniem robót budowlanych. – odbiór (ilościowy i jakościowy) wykonanych prac. – rozliczenie remontu. Zakres czynności będzie uzależniony od stanu technicznego nieruchomości i wyposażenia w instalacje i urządzenia (systemy monitorowania, instalacje p-poż, własne kotły centralnego ogrzewania itp.).
OBSŁUGA KSIĘGOWA
- zdalny dostęp do E-kartoteki lokalu dla każdego właściciela
- opracowanie planu finansowego wspólnoty,
- oszacowanie przewidywanych kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości i planowanymi remontami,
- obliczenie zaliczek właścicieli na pokrycie planowanych kosztów z uwzględnieniem innych źródeł finansowania (pożytki i kredyty),
- prowadzenie ewidencji księgowej i pozaksięgowej
- dekretacja i analiza dokumentów księgowych,
- analiza realizacji założeń planu finansowego w trakcie roku budżetowego (monitorowanie kosztów),
- opracowywanie sprawozdań finansowych wspólnoty mieszkaniowej ma koniec roku obrachunkowego
- rozliczenie wyniku finansowego wspólnoty mieszkaniowej,
- rozliczanie zaliczek na media i usługi świadczone na rzecz właścicieli
- rozliczanie funduszy pomocniczych,
- doręczanie wezwań płatniczych dłużnikom wspólnoty,
- pozyskiwanie dofinansowań, kredytów i pożytków,
- uzyskanie NIP i REGON,
- archiwizowanie księgowych dokumentów źródłowych.
- otwarcie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń w ramach udzielonego pełnomocnictwa.,
- prowadzenie rozliczeń z dostawcami mediów,
- prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną
- pełna obsługa finansowa nieruchomości, pobieranie opłat od najemców, kontrola należności, rozliczenie dokonywanych wpłat,
- kalkulacja wpłat wnoszonych przez mieszkańców i użytkowników , zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej, w tym funduszu remontowego i eksploatacyjnego,
- windykacja należności powstałych w czasie realizacji umowy,
- naliczanie ustawowych lub uzgodnionych ze Wspólnotą odsetek za zwłokę, wysyłanie upomnień, dochodzenie na drodze sądowej należności od właścicieli na pokrycie kosztów zarządzania nieruchomością,
- prowadzenie obowiązkowej sprawozdawczości,
OBSŁUGA PRAWNA
- wnoszenie pozwów o zapłatę należności wspólnoty mieszkaniowej przeciwko dłużnikom,
- dochodzenie zapłaty długu w drodze egzekucji komorniczych prawomocnych nakazów i wyroków , długu w drodze sprzedaży lokalu dłużnika
- dochodzenie napraw gwarancyjnych i z tytułu rękojmi.
W celu dostosowania oferty do Państwa konkretnych potrzeb zachęcamy do spotkania.